شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1402/11/14 - 09:27
  • - تعداد بازدید: 173
  • - تعداد بازدیدکننده: 171
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZLG
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

سخنرانی سرپرست مرکز بهداشت بوکان در خطبه های پیش از نماز جمعه شهرستان

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان امروز ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲؛ دکتر ایوبی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان با حضور در مراسم عبادی سیاسی این هفته به ایراد سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در خصوص پویش ملی تغذیه و هفته ملی سرطان پرداخت.

سرپرست مرکز بهداشت ضمن تبریک ایام اللّه دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با اشاره به مناسبت های پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم و هفته ملی سرطان اظهار داشت: مصرف مواد غذایی سالم و پیروی از الگوی غذایی متنوع، متعادل و متناسب، یکی از مهمترین و اساسی‌ترین عوامل در حفظ سلامت است که علاوه بر حفظ و ارتقای سلامتی، می‌تواند موجب کاهش ابتلا به انواع بیماری‌ها و سرطان ها شود.

وی گفت: ﺩﺭ ﻫﻤﯿﻦ ﺭﺍﺳﺘﺎ، پویش ﻣﻠﯽ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺳﺎﻟﻢ، در ادامه پویش ملی دیابت و فشارخون و با هدف اطلاع رسانی در خصوص کاهش مصرف نمک و توصیه به مصرف مناسب نمک تصفیه شده یددار و افزایش مصرف شیر و لبنیات از تاریخ یکم لغایت پانزدهم بهمن در سراسر شهرستان و هم زمان با سراسر کشور و با شعار" ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻫﻤﻪ: ﻧﻤﮏ ﮐﻢ، ﺍﻣﺎ ﺗﺼﻔﯿﻪ ﺷﺪﻩ ﯾﺪ ﺩﺍﺭ" و "ﺍﺯ ﮐﻮﺩﮐﯽ ﺗﺎ ﭘﯿﺮﯼ، ﻟﺒﻨﯿﺎﺕ ﺩﻭﺳﺖ ﺳﻼﻣﺘﯽ" در حال برگزاری است.

سرپرست مرکز بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه مصرف نمک نقش زیادی در  فشارخون بالا و سایر بیماری ها دارد  توصیه به کاهش میزان نمک مصرفی نمود و عنوان کرد: برخی نمک‌های موجود در بازار که فاقد استاندارد و تاییدیه های بهداشتی هستند بعضا دارای ناخالصی هستند که مصرف این نوع نمک ها می توانند خطرات جدی برای سلامتی افراد بوجود آورند و تاکید می شود که حتما نمک مصرفی از نوع تصفیه شده ید دار بوده و دارای مجوز های بهداشتی باشد.

 دکتر ایوبی در خصوص ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻟﺒﻨﯿﺎﺕ ﻭ ﺷﻌﺎﺭ "ﺍﺯ ﮐﻮﺩﮐﯽ ﺗﺎ ﭘﯿﺮﯼ، ﻟﺒﻨﯿﺎﺕ ﺩﻭﺳﺖ ﺳﻼﻣﺘﯽ" نیز گفت: متاسفانه سرانه مصرف شیر به دلایل مختلفی کاهش یافته و کمتر از استانداردهای جهانی است واین امر می تواند زمینه ساز شیوع پوکی استخوان و.... شود.

ایشان در ادامه سخنان خود در رابطه با هفته ملی سرطان و شعار "من مسئولم، برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده ام و جامعه ام" را مطرح نمود و گفت: پیشگیری از سرطان می تواند از طریق ترویج سبک زندگی سالم، غربالگری و آموزش انجام شود و همچنین تشخیص زودهنگام سرطان نیز می تواند به افزایش شانس امید به زندگی و بهبودی بیماران کمک کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با اجرای شایسته پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم (هشتم لغایت پانزدهم بهمن ماه) و هفته ملی سرطان و اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی و توجه و اهتمام همه ذی نفعان سلامت و تغذیه شاهد ارتقا سلامت مردم در سطح شهرستان باشیم.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 2153
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب