شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1403/02/08 - 17:57
  • - تعداد بازدید: 40
  • - تعداد بازدیدکننده: 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZGE7
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

برگزاری جلسه توجیهی برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان ودندان دانش آموزان ابتدایی

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان جلسه توجیهی برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی با هدف آموزش و تکمیل شناسنامه وارنیش فلورایدتراپی الکترونیک دانش آموزان، چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ توسط پروین عصمتی کارشناس سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت و با حضور مراقب سلامت، کارشناسان ناظر روستایی و مراقب ماما در محل سالن اجتماعات ستاد مرکز بهداشت برگزار گردید.

در این جلسه عصمتی کارشناس سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت ضمن تشریح مراحل انجام وارنیش فلوراید به مراقبان سلامت (بر اساس‌نامه ارسالی از دفتر دهان و دندان وزارت بهداشت) گفت: در خصوص اجرای برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی در قالب آموزش بهداشت دهان و دندان، ارائه خدمات پیشگیری و ارائه خدمات با اداره آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

وی بیان کرد: سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد جامعه به ویژه کودکان نقش چشمگیری دارد و عدم توجه به آن هزینه و مشکلات زیادی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

کارشناس سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت تصریح کرد: وسایل و وارنیش مورد نیاز به‌ منظور اجرای طرح در واحد دهان و دندان تهیه و در مراکز توزیع خواهد شد و در همین راستا با توجه به بازه زمانی باقی مانده از سال تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی از خدمات این طرح بهره مند خواهند شد.

شایان ذکر است که استفده از وارنیش فلوراید به عنوان یک روش پیشگیری در افزایش مقاومت دندان ها و کاهش پوسیدگی بسیار مؤثر است. بنابراین، پس از آموزش، معاینه و تکمیل پرونده دندانپزشکی برای کودک، وارنیش فلوراید برای دندان های کودک استفاده می شود.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 5284
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تنظیمات قالب