شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1403/02/08 - 18:09
  • - تعداد بازدید: 47
  • - تعداد بازدیدکننده: 46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZHE7
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

نظارت کارشناسان سلامت کار مرکز بهداشت بر صنایع و کارگاههای سطح شهرستان بوکان به مناسبت هفته سلامت

به مناسبت هفته سلامت و در راستای نظارت های دوره ای، کارشناسان سلامت کار مرکز بهداشت شهرستان بوکان، یکم لغایت هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مناسبت هفته سلامت از صنایع و کارگاههای سطح شهرستان بوکان بازدید کردند.

منهدس امینیان کارشناس سلامت کار مرکز بهداشت در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان با توجه به آغاز هفته سلامت ۱۴۰۳ (یکم الی ۷ اردیبهشت) و شعار سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت اظهار داشت: تحقق سلامت در جامعه یکی از مهترین اهدافی است که مورد توجه سیاست گذاران می باشد و در راستای تأمین همه جانبه سلامت، بهداشت حرفه ای به عنوان مهمترین حلقه رنجیره سلامت نقش مهمی در تامین سلامت کارکنان و کارگران دارد بر همین اساس بهداشت حرفه ای تامین و ارتقاء عالی ترین سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی را برای کارگران همه مشاغل را با اسنتاد به قوانین و استانداردهای ملی و بین المللی بر عهده دارد.

کارشناس سلامت کار مرکز بهداشت عنوان کرد: بازرسان ما جهت کنترل، حذف و یا کاهش مواجهه شاغلین با عوامل زیان آور شغلی و پیشگیری از خطرات تهدید کننده سلامت،  محیط های کاری را مورد بازرسی و ارزیابی قرار داده و در صدد سالم سازی و بهسازی محیط کار بر می آیند و در نهایت باعث کنترل بیماری ها و کاهش آسیب های شغلی می شود.

 

همچنین مهندس امینیان در ادامه بیان نمود: کارشناسان بهداشت حرفه ای با بازرسی های هدفمند با حضور در مناطق تحت پوشش، به بازرسی و نظارت بر صنایع و کارگاهها اقدام می نمایند و در صورت عدم رعایت مقررات بهداشتی ابتدا با راهنمایی سعی در رفع نواقص دارند و در صورت عدم همکاری کارفرما و متصدی از طریق مراجع قضایی اقدام می نمایند.

وی تصریح کرد مهمترین برنامه های جاری واحد بهداشت حرفه ای در حال حاضر برنامه کنترل انواع مخاطرات شغلی شامل مخاطرات شیمیایی، فیزیکی و ارگونومیکی می باشد. که توسط بازرسان رصد می شود. همچنین برنامه معاینات سلامت شغلی (طب کار) نیز از برنامه های مهم بوده که از طریق مراکز خصوصی و دولتی انجام می گیرد که با توجه به برنامه های عملیاتی مدوّن، شاخص معاینات شهرستان در سال گذشته از ۳۷ درصد به ۵۱ درصد ارتقاء پیدا کرده است که نشان دهنده تعهد و تلاش بی وقفه کارشناسان این واحد در صیانت از نیروی کار در تمامی مشاغل موجود در جامعه می باشد.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 5285
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تنظیمات قالب