شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1402/12/10 - 08:55
  • - تعداد بازدید: 68
  • - تعداد بازدیدکننده: 68
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zdf
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

برگزاری کمیته درون بخشی هفته ملی جوانان در ستاد مرکز بهداشت شهرستان بوکان

کمیته هماهنگی درون بخشی هفته ملی جوانان با هدف هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای هر چه مطلوب تر فعالیت های این هفته به ریاست دکتر سوران ایوبی و با حضور سعادتی مدیر مرکز آموزش بهورزی و باز آموزی برنامه های سلامت شهید عباسی، رؤسای گروه، کارشناسان مسئول و کارشناسان واحدهای ستادی با شعار "جوان سالم، خانواده سالم، جامعه سالم"، سه شنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۲؛ در محل دفتر سرپرست مرکز بهداشت برگزار گردید.

در این نشست دکتر ایوبی سرپرست مرکز بهداشت با بیان اینکه موضوع سلامت جوانان یک مسئله فرابخشی است و در ساختار بهداشت نیز واحدهای متعددی با توجه به رسالت خود، متولی بخش ها و حیطه هایی از سلامت جوانان هستند، گفت: موفقیت در اجرای برنامه های مرتبط با سلامت جوانان با مشارکت های بین بخشی میسر می شود.

سرپرست مرکز بهداشت با اشاره به تقسیم بندی جدید گروههای سنی افزود: گروه سنی ۱۷ تا ۴۰ سال به عنوان قشر جوان محسوب می شوند و در راستای دستیابی به اهداف جوانی جمعیت باید تدابیر مناسبی برای تسهیل ازدواج و فرزندآوری به هنگام این گروه سنی به کار گرفته شود.

صادقی رئیس گروه واحد بهداشت خانواده نیز در ادامه با اشاره به نامگذاری دوم تا هشتم اسفند به نام هفته ملی جوان با شعار "جوان سالم، خانواده سالم، جامعه سالم"ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ارتقای سلامت جوانان گفت: هفته ملی جوان فرصت مناسبی برای حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه جوانان به امر سلامت خود، ازدواج و فرزندآوری به موقع است.

سپس شهلا یراقی کارشناس جوانی جمعیت، با قرائت دستورالعمل اجرایی برگزاری هفته ملی جمعیت، اهداف کلی و شعار امسال در زمینه برگزاری هفته جوان، برنامه ها و انتظارات از واحد های ستادی را بیان کرد.

کارشناس جوانی جمعیت مرکز بهداشت، اطلاع رسانی جهت تشکیل پرونده سلامت و دریافت خدمات اعم از مشاوره، آموزشهای هنگام ازدواج، آشنایی جوانان با سازمان های ارائه دهنده ی خدمت، حساس سازی در جهت همکاری و برنامه ریزی به منظور ارتقای سلامتی و رفاه جوانان در راستای تحقق اهداف سیاست های جمعیتی را از دیگر اهداف این برنامه دانست.

در ادامه هر یک از حاضرین جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کرده و در پایان جلسه مصوبات مربوطه به تصویب اعضای کمیته رسید.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 3091
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب