شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1403/07/26 - 08:08
  • - تعداد بازدید: 21
  • - تعداد بازدیدکننده: 20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Znv9
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای برنامه های هفته کاهش خطر بلایا و حوادث غیر مترقبه در مرکز بهداشت شهرستان بوکان

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان؛ جلسه هماهنگی اجرای برنامه های هفته کاهش خطر بلایا و حوادث غیر مترقبه با شعار "توانمندسازی نسل آینده برای آینده ای تاب آور"، با تأکید بر نقش آموزش در حفاظت و توانمندسازی کودکان و جوانان، برای آینده ای عاری از بلایا، با حضور خالدی رئیس اداره امور عمومی، سعادتی مدیر مرکز آموزش بهورزی، صالح زاده و فرامرزی کارشناسان مدیریت و کاهش خطر بلایا، مدیران گروه، کارشناسان مسئول و کارشناسان واحدهای ستادی، سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳؛ در محل دفتر سرپرست مرکز بهداشت برگزار گردید.

در این جلسه فرامرزی کارشناس مدیریت و کاهش خطر بلایا با اشاره به ۱۳ اکتبر روز جهانی کاهش خطر بلایا اظهار کرد: هفته بین المللی و ملی کاهش خطر بلایا از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه برگزار و شعار امسال روز جهانی «توانمندسازی نسل آینده، برای فردایی تاب‌آور» تعیین شده است.

وی افزود: تاب‌آوری مفهومی است که در مواجهه با غافلگیری‌ها و اختلال‌ها معنی پیدا می‌کند. به عبارتی در مواجهه با سوانح وحوادث برای روبه‌رو شدن با معضلات و آمادگی در برابر مشکلات ناشناخته، از رویکرد تاب‌آوری استفاده می شود.

کارشناس مدیریت و کاهش خطر بلایا گفت: یکی از راه‌های افزایش تاب‌آوری، اجرای راهکارهای بازتوانی و بهبود فوری و بازگرداندن سریع خدمات اساسی و تداوم ارائه خدمات سلامت پس از بروز حوادث است.

در ادامه جلسه با اعلام عناوین روز شمار هفته شامل توانمندسازی کودکان و نوجوانان و نقش مدارس در جهت تاب آوری، توانمندسازی کودکان و نوجوانان و نقش خانواده در جهت تاب آوری، توانمندسازی کودکان و نوجوانان و تاب آوری جامعه، توانمندسازی کودکان و نوجوانان و نقش شبکه های اجتماعی در جهت تاب آوری، توانمندسازی کودکان و نوجوانان و نقش بازی های کامپیوتری در جهت تاب آوری، توانمندسازی کودکان و نوجوانان برای سازگاری با تغییر اقلیم و حفاظت از محیط زیست و توانمندسازی کودکان و نوجوانان و مشارکت در ارتقاء فرهنگ پیشگیری از حوادث و بلایا و موضوعات مرتبط با هر یک از عناوین یاد شده و فعالیت‌های پیشنهادی با تاکید بر توانمندسازی کودکان، به ویژه از طریق آموزش و اقداماتی که قرار است اعضای کمیته در طول این هفته انجام دهند بحث و تبادل نظر کردند.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 10453
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب