شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1402/10/21 - 11:53
  • - تعداد بازدید: 145
  • - تعداد بازدیدکننده: 143
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZzC
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

برگزاری جلسه بررسی شاخص های پویش ملی سلامت

جلسه بررسی تحقق پویش ملی دیابت و فشارخون در ستاد مرکز بهداشت شهرستان بوکان برگزار شد.

 جلسه بررسی درصد شاخص های پویش ملی سلامت در شهرستان بوکان به ریاست دکتر ایوبی سرپرست مرکز بهداشت و با حضور سالمی رئیس گروه توسعه شبکه، خدامرادی رئیس گروه واحد بیماری ها، مسئولین مراکز شهری و کارشناسان واحد بیماری ها، سه شنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ در محل دفتر سرپرست مرکز بهداشت برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر ایوبی ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید به همکاران در اجرای مطلوب برنامه پویش ملی در شهرستان اظهار داشت: هدف از اجرای پویش ملی سلامت افزایش نسبی شناسایی و مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودهنگام و کنترل دیابت و پرفشاری خون در جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون کل افراد غربالگری شده بالای ۱۸ سال در جمعیت هدف تحت پوشش در سطح شهرستان ۶۷ درصد است افزود: تعداد بیماران جدید شناسایی با فشار خون بالا و دیابت ثبت شده در سامانه مجموعاً حدود ۷ هزار نفر می باشد.

سرپرست مرکز بهداشت با تاکید بر اهمیت پیگیری بیماران پس از اتمام پویش ملی سلامت، گفت: باید کسانی را که به عنوان موارد محتمل و مشکوک بیماری شناسایی شدند پیگیری کنیم تا ابتلای آنها تایید و بعد مداخلات لازم برایشان انجام شود.

در ادامه جلسه درصد شاخص های غربالگری فشار خون و دیابت مراکز و پایگاه های بهداشتی سطح شهرستان به تفکیک تجزیه و تحلیل، و در خصوص افزایش میزان شاخص ها در مراکزی که درصد مشارکت پایینتری نسبت به میانگین شهرستان دارند، بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 1288
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب